Live Chat di Celcom

Antara banyak perkara yang staff Celcom tak suka pasal CEO baru Michael Kuehner dan management team baru dia (Azwan + Azmi etc), ada satu benda yang staff Celcom paling meluat:

Live Chat.

Berikut adalah feedback yang kami terima dari staff Celcom baru-baru ini:

Live chat ialah satu platform di mana semua peringkat masyarakat dalam Celcom boleh berinteraksi sama sendiri dan meluah apa yang disimpan dalam hati. Chat boleh dibuat secara anonymous, dan perbualan boleh dilihat oleh semua orang.

Benda ni diperkenalkan oleh Michael Kuehner. Ramai rasakan yang benda ni tak berfaedah. Ramai yang meluat pun. Kenapa M7 tak boleh dapatkan constructive criticism through private channels? Tak berapa lama benda ni berjalan, we already have several serious complaints from employees about being defamed in the live chat.

How can M7 allow employees to be humiliated?

Staff-staff Celcom rasa amat sakit hati dan bengang sebab live chat sekarang jadi medan menganiaya staff sendiri. Tapi mereka takut nak highlight pasal ni in the open. Nanti ada witch hunt.

Enough is enough lah. Sekarang Michael Kuehner sendiri takde kat Celcom. Balik kampung cuti Krismas. Siapa yang nak handle kalau ada krisis nanti?

Idea siapa pandai sangat nak buat live chat ni?

Kita hentikan dulu cerita setakat ini. Ada banyak lagi feedback kita dapat tapi kita simpan for another day.

Bawah ni adalah Live Chat yang kita ada terima:

untitled6

untitled3

untitled1

untitled2

untitled4

untitled5

Merry Christmas untuk semua warga Celcom! Aud Wiedersehen!

celcom-transformed

 

Advertisements

3 thoughts on “Live Chat di Celcom

Comments are closed.